16 oktober 2012

  • Dinsdag 16-10-12 is de binnenkant van de romp nogmaals in het okergeel (aflak) gezet. We hebben de kleur nog iets aangepast aan wat we denken dat het moet zijn.
  • We hebben bij de KNRM (dank aan Casper Kools!) kunnen achterhalen welke kleuren destijds gebruikt zijn maar de kleurnummers van de leverancier van toen (Sigma), rond 1960 zijn tot dusver niet meer achterhaald en de vraag is of dat nog lukt.
  • De hoofddekken zijn nu wat het schilderwerk klaar. Op het voordek voorzien van antislip en op het achterdek gewoon glad. Over het achterdek komen een aantal dikke, blanke teakhouten vlonders, de z.g. blokroosters.
  • Aan de detailfoto’s is te zien dat het aflakken (okergeel) van schotten en banken goed vordert, maar het aantal onderdelen is erg groot. Voorlopig is daar nog genoeg werk aan de winkel.
  • Marc en Peter hebben het roer er nog maar eens aangehangen. Ten eerste om het goed draaibaar te maken en vervolgens moet de waterlijn moet er nog op afgetekend worden. Daarna kan het roer ook afgelakt worden.
  • Het vuil is weer eens weggebracht naar de milieustraat in Katwijk.
  • René Passchier, die lang op de Kurt Carlsen heeft gevaren als bemanning, is er als vrijwilliger bijgekomen. Hij weet veel van de boot en van het onderhoud, dus we kunnen zijn kennis goed gebruiken. Hartelijk welkom aan René vanaf deze plaats!

Geplaatst

in

door

Tags: