4 september 2012

Restauratiestatus:
Na de zomerstop zijn we (sinds 28-09) weer aan het werk op de dinsdagavonden.

  • De fenderstroken zijn weer van de boot verwijderd om het schilderwerk daarachter af te kunnen maken. Bart zorgde voor het verwijderen van tijdelijk aangebracht dubbelzijdig plak-tape. Ook nog een flinke klus.
  • Een vakantiebezoekje aan de vorige eigenaar, Jaap Boersma, op Ameland leverde een tas vol plakletters op die thuis horen op de fenders. Daar komt te staan: N Z H R M. Eventueel met een K ervoor. Dat moeten we nog even precies uitzoeken. De Koninklijke erkenning speelde namelijk ook rond 1960 en is toen toegevoegd. Aan te brengen precies tussen de gekruiste lijnen waar ze mee vast komen te zitten. En de naam Kurt Carlsen in het juiste lettertype en formaat. Dank aan Jaap!
  • Marc Duijndam en Peter van Dijk zijn begonnen aan de montage van de bronzen kleppen van de verticale loosgaten. Zie de hoofdfoto. De kleppen zelf waren al gereviseerd. Een daarvan moest echt gerepareerd worden.
  • De stalen u-profielen en het stalen neusstuk zijn van voor tot achter afgekit op de randen door Rick en Henk.
  • Er werd hard verder gewerkt aan de montage van de banken op het hoofddek.
  • Kees en Henk hebben een paar belangrijke boodschappen gedaan, waaronder twee te monteren bilge pompen en een dubbel brandstoffilter en het nodige materiaal voor bekabeling. Jan en Piet Chris bogen zich over de montage van het filter.
  • Hans heeft een schema klaar voor de elektrische installatie, zodat we daar nu ook aan kunnen beginnen.

De gestelde deadline voor het afmaken van de boot is eind februari volgend jaar!


Geplaatst

in

door

Tags: