Stichting Kurt Carlsen

Restauratiestatus:

  • Een grote opkomst op dinsdag 30-10-12. Mede dankzij de nieuwsbrief (nummer 11) ook een paar spontane bezoekers;
  • Rian Kuyt heeft het voor- en achterdekje wit afgelakt (achter komen daar nog de kleuren rood en blauw overheen). Ziet er strak maar gelukkig niet te nieuw uit! Dank aan Rian;
  • De kleur okergeel is weer veelvuldig in gebruik geweest. De schotten, zoals te zien in de achterkuip, worden op hun plaats gezet om te passen;
  • Rene Passchier heeft meteen de stalen helmstok onder handen genomen en in de grondverf gezet voor aflakken;
  • De gegalvaniseerde kap bovenop het roer is door Jan en Peter gemonteerd, compleet met nieuwe vlaggestokhouders;
  • Frans van der Zalm pakte de teakhouten, met lood beklede accubak aan. Het hout is nog zo mooi dat we die blak willen laten. Dat was vroeger ook gebruikelijk. De onderkant van de bak wordt wel geschilderd;
  • Cees en Henk hebben deze avond het benodigde touwwerk opgemeten. Tot onze verbazing, als je het optelt, kom je aan een paar honderd meter. Alle soorten door elkaar dan wel te verstaan. Ze gaan deze week boodschappen doen in de touwwinkel;
  • Erik heeft de schroeftunnel in de witte verf gezet en nam meteen het stalen tankje voor de koelvloeistof mee;
  • Kees jr. en Rinus stortten zich met ‘verve’ op het restant okergeel te maken banken;
  • De motorkamer is opnieuw in de grijze verf gezet door Peter en z’n vader;
  • Jan en Piet-Chris hebben diep nagedacht over de montage van de brandstofleiding, zo veel is duidelijk. Later zien we hoe dat uitpakt!
  • Leuk dat Astrid van der Niet, de nieuwe webmaster, even langs kwam om kennis te maken.

Goed nieuws uit Vinkel, Brabant.
De koppakking van de motor van de tractor hoeft niet te worden vervangen en evenmin de afdichtingen van de z.g. sprockets (aandrijfunit / overbrenging naar de tuspbanden)
De totale kosten blijven zo vermoedelijk iets onder ons budget.