Stichting Kurt Carlsen

Restauratiestatus:

  • In dit stadium van ‘afmonteren’ hoort ook de terugplaatsing van het bronzen stuurmanshekwerk in de achterkuip. Met de daarbij behorende motorbediening op het console zoals hier te zien. Goed restaureren houdt in dit geval in dat we de oude gaten weer moesten opzoeken. Anders past het natuurlijk nooit. Rene en Piet Chris zijn hier bezig om de zaak weer precies op de oude plek te krijgen;
  • Deze avond is verder o.a. besteed aan ‘klein schilderwerk.’ Bijvoorbeeld een houten bakje voor scheepspapieren dat in de motorruimte hoort te hangen en de accubak (met loodbekleding aan de binnenkant)  die we origineel blank hebben gelaten op de bodem na. Verder een aantal metalen onderdelen, waaronder een nieuw gemaakte stalen rol (van ca. 60 kg!) voor de bootwagen;
  • Hans van Hal heeft een start gemaakt met het aanleggen van elektra. We gaan daarbij wel ver, de oude, koperen klemmen van de bekabeling worden weer opgepoetst en het te kort aan klemmen wordt geknipt uit een nieuwe plaat koper;
  • Rinus, Kees jr en Bart en Erik hebben de laatste houten onderdelen voor in de machinekamer en in de voor- en achterkuip in de grondverf gezet zodat dat binnenkort afgelakt kan worden;
  • Rian heeft het voor- en achterdek op de uiteinden afgelakt. Het achterdekje is nu – van achteren naar voren bezien – geheel origineel rood, wit en blauw. Het ziet er prachtig uit!
  • De tractor is door de heer Ploegmakers (Vinkel, Brabant) gereed gemaakt voor transport naar Noordwijk. Volgende week verwachten we de tractor terug. We beginnen dan aan de eigen klussen, zoals schoonmaken, schuren en schilderen. Dat laatste in het voorjaar.

Benieuwd naar de foto’s van deze avond, klik dan even hier.