Stichting Kurt Carlsen

Restauratiestatus:

  • Het is bere-koud in de loods. Ik schat rond het vriespunt. Schilderen en lijmen is daardoor niet meer aan de orde.
  • Het onderste deel van het roer heeft nog een laag witte aflak nodig maar dat moet dus een andere keer.
  • In de achterkuip is het druk. Cees den Hollander is bezig met de houten opstap in de motorkamer, direct  onder de ingang. Frans v.d. Zalm monteert de bronzen deurtjes in het achterschot en René Passchier legt de laatste hand aan de bekabeling en koppeling vaan de éénhendel-motorbedieningshendel.

(Zie de rest van de rapportage bij de andere beelden. Zoals gebruikelijk veel foto’s van de mannen gezien op de gebogen ruggen en op de kruinen. Kruinen in soorten, van kaal naar lichtkalend naar -nog- niet kalend. De kalende kruinen herken je bij deze temeratuur aan de muts of pet!)

  • De voorpiek is opnieuw gevuld met de schuimstukken die daar gedeeltelijk, qua vorm, voor aangepast moeten worden. De brandstofleidingen lopen natuurlijk net even anders dan in de situatie hiervoor. Kees jr. en Rinus hebben deze klus zo goed als klaar.
  • Bart en de opsteller hebben, met hulp van de af ten toe binnenvallende Peter Bruggeman met zijn van Noortikse humor doorspekte verhalen en opmerkingen, de teak blokkenroosters ontdaan van de laatste resten lak. De roosters zijn opgeschuurd en de schroeven die aan de bovenkant uitstaken zijn verwijderd en vervangen. Het is nog niet helemaal af.
  • Hans van Hal, Peter en Piet-Chirs van Dijk werken stuk door aan bekabeling en andere klussen in de motorkamer. Ze warmen elkaar aardig op in die kleine ruimte en hopelijk blijft het zuurstofgehalte voldoende hoog.
  • Erik Vink vordert goed met het schilderwerk van de twee bordestrappen.

Benieuwd naar de foto’s van deze avond, klik dan even hier.