Stichting Kurt Carlsen

Restauratiestatus:

  • In een nog steeds bitterkoude Bierman loods is er nog flink doorgewerkt aan de bekabeling in de motorkamer. Op de hoofdfoto zien we de accubak (hout met loden binnen-bekleding) en daarboven, links van de twee identieke brandstoffilters, een hoofdschakelaar, diodebrug en lader.
  • Inmiddels is de uitlaatdemper ondersteund met een stalen steun die, aan de andere zijde, aan de motor is bevestigd. Zie het betreffende beeld bij de detailfoto’s.
  • Er gaan ook wel dingen mis. De hechting van de blauwe verf van het roer is onderaan weg. De verf kan er met een plamuurmes in vellen van afgestoken worden. De oorzaak is niet duidelijk. Te lage temperatuur? Tussen hechtlaag op de 2 componenten primer vergeten? We weten het niet en het moet dus opnieuw. Schuren, tussenhechtlaag aanbrengen, weer schuren en opnieuw aflakken.
  • De blokkenroosters zijn nu nagenoeg ontdaan van een vervelende laklaag, die vooral tussen de gaten moeilijk te verwijderen valt.
  • Rond 1 maart zal de boot en de bootwagen naar de RAI verhuizen voor de Hiswa tentoonstelling. We staan in hal 7 standnummer 357 dicht bij het ‘demoplein’. We zullen daar aan kleine klusjes doorwerken.  De openingsdag is 6 maart. In de middag van die dag, vanaf ca. 15:30, willen we een feestelijk moment creëren om te vieren dat we (bijna) klaar zijn. Niet alles is dus klaar, maar de boot is dan zeer toonbaar. De tentoonstelling duurt tot en met 10 maart.

Benieuwd naar de foto’s van deze avond, klik dan even hier.