Stichting Kurt Carlsen

Restauratiestatus:

Donderdag 03-01-13 was de 2e inhaaldag. De bezetting wat met 6 man wat minder maar er is flink doorgewerkt.
Op de hoofdfoto zien we René met een kritische blik kijken naar de door hem gemonteerde VHF antennemast – nagemaakt naar het origineel – en de uitlaat. Ze staan verticaal niet helemaal in lijn, zoals zelfs op de foto te zien is en daarom moest hij er weer af. Inmiddels staat het ding wel gelijk aan de uitlaat.

Het afgewerkte lijstje -om het deze keer kort te houden- is als volgt:

  • uitlaatdemper in de motorkamer gemonteerd aan het dak van de motorkap. Omdat het nogal een zwaar gevaarte is komt er nog een steun onder deze demper.
  • stalen bordestrap nummer 2 in de grondverf gezet (Erik)
  • voortgang in het aanleggen van bekabeling in de motorkamer (Hans)
  • kabeldoorvoeren en voorbereidingen voor aanleggen bedieningskabels motor vanuit de stuurkuip (Cees en René)
  • bakskisten montage. Een schot blijkt zo krom dat hij opnieuw gemaakt moet worden (Cees)
  • toegangsdeur motorkamer en hendels etc. afgeschilderd (Rinus)
  • handrails tegen waterkeringsschot gemonteerd en gedeeltelijk afgebendeld (Henk en Rinus)
  • roer opnieuw geschuurd (Henk)
  • ogen op voorste doft passend gemaakt (Cees en Henk)

Benieuwd naar de foto’s van deze avond, klik dan even hier.